Nijkerkse volleyballers trakteren VVH en Surf op eerste nederlaag van het seizoen

Donderdagavond 17 september waren de Harderwijkse volleyballers van VVH de tegenstanders van het eerste herenteam van NVC. Uiteraard was het de Nijkerkers er alles aan gelegen om de winst te pakken.

De 1e set liep gelijk op, uiteindelijk gaf de Nijkerkse inzet de doorslag en werd de eerste set nipt gewonnen met 25-23. Ongewijzigd begonnen de Nijkerkers aan de tweede set, en hierin was de aanvalsdistributie van NVC doorslaggevend. De heren van NVC lieten daarbij ook een staaltje passen zien en dit resulteerde in een 25-11 setwinst. Ook de derde set kon VVH dit niet keren, zodat er met een 3-0 voorsprong aan de vierde set werd begonnen. Set 4 werd goed gespeeld maar uiteindelijk verloren met een setstand van 18-25.

—-

Ruim een week later, op zaterdag 26 september mochten de mannen van NVC H1 naar Hoevelaken voor een Gemeente derby tegen het 1e team van Surf. De spelers van NVC waren gebrand om de wedstijd te winnen.

De 1e set kwamen de mannen van NVC op een achterstand te staan maar door veerkracht en de inzet van de mannen hebben ze een achterstand van 18-22 omgezet in een set winst van 29-27.

Set 2 werd met goede moed ingegaan en dat was te zien met een set stand van 25-11. NVC liet met goed passen en uitmuntende aanvallende kwaliteiten niks over van Surf.

Bij aanvang van set 3 was de sfeer bij de heren van NVC goed en daar werd in de wedstrijd door Surf bij vlagen gebruik van gemaakt, maar er was bij NVC geen reden tot paniek en de set werd dan ook gewonnen met 25-18.

Vervolgens bleef er nog maar 1 set over om de volledige punten te pakken en de derby met volledige inzet te winnen. Maar met het geluk aan de zijde van Surf, die ze de hele wedstrijd al hadden, kon NVC toch de wedstrijd set en match winnen met een uitslag van 25-23.