N.V.C. H1 als winnaar uit de strijd

Donderdagavond waren de heren van HVV uit Hattem onze bezoekers. De prognose was vooraf 3-1 winst, maar al met inspelen bleek dat deze jongens hun huid duur wilden verkopen.
Gelukkig was onze tas leeg en volledig voorbereid om de punten in te stoppen. Alle ingrediënten waren dus aanwezig om er een echte kraker van te maken.

NVC had het desondanks moeilijk in de eerste set, HVV was scherp bij de les en pakte verdedigend veel ballen. Aanvallend liet NVC bij vlagen mooi spel zien, maar toch bleek dit niet genoeg om de eerste set binnen te halen.
De tweede set begon NVC beter te spelen en werd er meer strijd geleverd en werden de fouten afgedwongen bij HVV. Het vertrouwen bij NVC groeide en zo werd de 2e set verdiend gewonnen.
De 3e set was HVV weer bij de les en geenszins van plan om deze af te staan aan de Nijkerkers. NVC is was in slaap gesust door de goede 2e set en als snel stond NVC op een behoorlijke achterstand. Gelukkig had NVC nog wat ervaren wissels op de bank en halverwege de 3e set werd Adriaan ingebracht en dit was net wat NVC nodig had. De nummer 1 van HVV had tot dan toe speelkwartier, maar meester Adriaan floot hem hoogstpersoonlijk naar binnen met 3 killing blocks. En daarmee werd de strijd van HVV beslecht en liep NVC uit naar een riante voorsprong van 7 punten. Aan het eind van deze set maakte NVC het zichzelf nog moeilijk en liet HVV alsnog weer terug komen, maar uiteindelijk won NVC de set toch verdiend met 25-21.
De vierde set wilde NVC het spel meer en meer naar z’n hand zetten, maar toch werd NVC aan het eind voorbij gestreefd door HVV en verloren ze de set.
De vijfde set werd op deze manier een feit en gezamenlijk werd afgesproken dat we ons niet in eigen huis wilden laten aftroeven. Zodoende werd scherp gestart en al snel stond er een 3-0 voorsprong op het score bord. Bij een 7-8 achterstand werd er van kant gewisseld. Na wat persoonlijke fouten aan de kant van NVC kwam HVV tot 10-13.
Met vechtlust en passie werd na ruim 2 uur volleyballen de 5e set in het voordeel van NVC beslecht. NVC is nu koploper in de 1e klasse.

Ook de Week van de scheidsrechter bleef deze avond niet onbelicht. De wedstrijd stond onder leiding van de uitstekend fluitende heren Kingma & Kingma.
De door VW Vlaaienwinkel Nijkerk aangeboden wedstrijdvlaai van de week gaat dus volkomen terecht naar het arbitrale duo.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Pauwervoll op het programma en zullen we er alles aan doen om de koppositie te verdedigen.