Huisregels

Op deze pagina vind je allerlei informatie die belangrijk is om te weten als je lid bent bij NVC.

Zaalwacht

Bij het spelen van wedstrijden komen ook nog een aantal andere verantwoordelijkheden, zoals het regelen van scheidsrechters en tellers. Om dit met elkaar goed geregeld te krijgen zijn er iedere wedstrijd 2 teams verantwoordelijk voor de zaalwacht.

Iedere speler uit een seniorenteam wordt geacht om een scheidsrechterslicentie te halen voor de derde klasse en lager. Per team moeten er ook minimaal 2 personen een scheidsrechterslicentie halen voor de tweede klassse.

Verantwoordelijkheden zaalwacht
– De zaalwacht dient tellers te regelen voor alle wedstrijden;
– De zaalwacht dient scheidsrechters te regelen voor alle jeugdwedstrijden en voor seniorenwedstrijden van de derde klasse of lager;

– De zaalwacht hangt aan het begin van de dag blaadjes op de deuren van de kleedkamers zodat de teams weten in welke kleedkamer zij welkom zijn.
Kleedkamer 1 – Heren thuis
Kleedkamer 2 – Heren uit
Kleedkamer 3 – Dames thuis
Kleedkamer 4 – Dames uit
– 45 minuten voor aanvang van de eerste wedstrijd dient de zaalwacht aanwezig te zijn voor het opzetten van de velden. Hiervoor dienen de wedstrijdnetten gebruikt te worden. Belangrijk hierbij is dat er ook scheidsrechtersstoelen, banken en teltafels worden neergezet. De teams die de eerste wedstrijden spelen worden geacht hieraan mee te helpen.
– De scheidsrechter/teller wordt geacht om voorafgaand aan de wedstrijd het wedstrijdformulier te controleren en gereed te maken. Zo controleer je voor de wedstrijd de spelers(passen) en voer je de naam van de scheidsrechter en teller in. Na afloop van de wedstrijd voer je de setstanden in, vink je aan welke spelers er gespeeld hebben en vraag je de aanvoerders van beide teams om goedkeuring.

– Aan het einde van de dag is de zaalwacht er verantwoordelijk voor dat de zaal schoon en leeg wordt achtergelaten en dat de briefjes van de kleedkamers worden gehaald en worden opgeruimd. Belangrijk hierbij is ook dat de ballenkasten weer worden afgesloten en de sleutel terug gaat in het sleutelkluisje.

Nevobo-account
Als scheidsrechter of teller bij een wedstrijd wordt je geacht het wedstrijdformulier in te vullen. Het wedstrijdformulier voor de desbetreffende wedstrijd is te benaderen door in de ‘Mijn volleybal’-app op de wedstrijd te klikken en te klikken op de oranje knop ‘Bekijk DWF’. Je wordt dan gevraagd om in te loggen.

Heb je nog geen account? Maak deze dan aan via de Nevobo. De spelerscode die je hiervoor nodig hebt staat op je spelerskaart en is anders op te vragen bij de ledenadministratie.

Trainingen

De sporthal gaat 15 minuten voor aanvang van de trainingen open.
Mocht de deur niet open gaan dan kan je contact opnemen met Yoeri Guliker of Frank van de Veen.

Het team dat als eerste traint dient het net op te zetten. Hiervoor gebruik je de trainingsnetten die in de berging aan de muur hangen.
Het team dat als laatste traint dient het net weer af te breken en alle materialen weer netjes terug te leggen in de berging.

Ballen

Ieder team heeft een eigen ballentas met 5 ballen.
Aan deze ballentas zit een slotje met een cijfercode.
Je bent er als team zelf verantwoordelijk voor dat je aan het einde van het seizoen alle ballen nog hebt. Zo niet, dan komt dit voor rekening van jullie team.
In de ballenkast hangt een lijst waarop te zien is welke ballen (nummers) van jouw team zijn.

In de ballenkast is voor ieder team een plek voor de ballentas. Graag de ballentas dan ook op de juiste plek terugzetten.

Het laatste team dat traint is verantwoordelijk voor het afsluiten van de ballenkasten en het terugstoppen van de sleutel in het sleutelkluisje.

Kleding

De (meeste) teams van NVC hebben gesponsorde shirts. Deze shirts zijn enkel bedoeld om wedstrijden in te spelen, niet om in te trainen, en blijven te allen tijde eigendom van NVC Nijkerk.

Mochten er vragen zijn betreft de sponsorkleding dan kan er contact opgenomen worden met de kledingcommissie via kledingcommissie@nvc-nijkerk.nl

Vrijwilligerstaken

Naast de zaalwacht zijn er nog veel meer taken te doen binnen een vereniging. Denk hierbij aan trainers/coaches, secretariaat, TC, sponsorcommissie, ledenadministratie en wedstrijdsecretariaat, maar ook het bijhouden van de website, de social media kanalen, het organiseren van evenementen, etc.

Om de vereniging draaiende te houden wordt er dan ook van jou als lid verwacht dat je je hier op enige manier voor inzet. Uiteraard verwachten we niet dat je dit in je eentje doet, maar enige inzet wordt wel gevraagd.

Overige zaken

Rijden naar wedstrijden
Alle leden die wedstrijden spelen worden geacht om te rijden naar uitwedstrijden. Mocht de speler zelf nog niet de leeftijd hebben om te rijden of geen rijbewijs hebben dan wordt dit van de ouders/verzorgers van het lid verwacht.

ALV
Één keer per jaar wordt er een Algemene Ledenvergadering gehouden. Hiervoor worden alle (ouders/verzorgers van) leden uitgenodigd en gevraagd om aanwezig te zijn. Op de ALV worden de leden op de hoogte gehouden van de stand van zaken rondom de vereniging maar worden ook regelmatig belangrijke beslissingen genomen.