Corona-update: we mogen weer wedstrijden spelen!

Afgelopen dinsdag is aangekondigd dat de wedstrijden weer gespeeld mogen worden, dat toeschouwers weer welkom zijn en dat de sportkantines weer open mogen. Ook mag er weer na 22.00 gesport worden. Enorm goed nieuws natuurlijk!

Herstart competitie

De geplande wedstrijden kunnen doorgaan. Wedstrijden die nog ingehaald moeten worden, zullen alsnog gepland gaan worden. De wedstrijden kunnen ingepland worden tot en met het weekend van 21 mei. Oftewel, de competitie zal langer doorgaan door normaal gesproken.

Wedstrijden aankomende week
Voor sommige teams kan de herstart van de competitie te vroeg komen. Als er teams zijn die aankomende week/weekend een wedstrijd gepland hebben staan en dit te vroeg vinden, geef dit dan aan via ws@nvc-nijkerk.nl. De Nevobo heeft namelijk aangegeven soepel om te gaan met verzoek tot verplaatsing van wedstrijden aankomende week.

Versoepelingen invalregels
Om wedstrijden toch zo veel mogelijk door te kunnen laten gaan, heeft de Nevobo de invalregels versoepelt. Deze gelden het hele seizoen 2021-2022. Kort samengevat zijn dit de volgende 3 versoepelingen:
– Je mag onbeperkt invallen in hogere teams zonder jezelf vast te spelen;
– Je mag een onbeperkt aantal horizontale invallers opstellen (voorheen maximaal 3);
– De laagste teams mogen per wedstrijd maximaal 3 spelers opstellen uit het een-na-laagst spelende team.

Voor voorbeelden en toelichting bekijk hiervoor het officiƫle document van de Nevobo.

Afmelden van wedstrijden
Op het moment dat door coronabestemmingen de wedstrijd moet worden afgezegd, dan kan dat. Geef dit dan ook door via ws@nvc-nijkerk.nl. Probeer natuurlijk wel eerst, met de versoe-pelde invalregels, dit op te lossen met spelers van andere teams.

Coronatoegangsbewijs
Om te trainen en wedstrijden te spelen is het coronatoegangsbewijs (CTB) vereist voor ieder-een vanaf 18 jaar. Daarnaast is het ook verplicht een mondkapje te dragen en 1,5 meter af-stand te houden, tenzij je volleybalt. De controle op het CTB zal op thuisspeeldagen weer plaatsvinden zoals eerder dit seizoen.

Toeschouwers en sportkantine
Ook toeschouwers zijn weer welkom op de tribune en de kantine is weer open. Hiervoor geldt dat je ook een CTB moet kunnen laten zien vanaf 18 jaar. Ook zijn mondkapjes verplicht bij verplaatsing voor iedereen die 13 jaar en ouder is. Op de tribune is 1,5 meter afstand tot elkaar verplicht en in de kantine zijn vaste zitplaatsen. De tribune en kantine sluiten om 22.00, on-danks dat er dan nog wel gesport mag worden.

Zijn er nog vragen? Stuur dan een e-mail naar secr@nvc-nijkerk.nl.

Tot snel & veel plezier!